Google Ads mi, SEO mu?

28/09/2022

Google Ads mi, SEO mu?

Evet geldik hemen hergün bana sorulan bu sorunun tekrar cevaplanmasına :) Hemen her gün Instagram üzerinden "Google Ads mi, SEO mu" şeklinde sorular almaktayım. Benzer soruyu Ads danışmanlığını ya da tek başına SEO çalışmasını sürdürdüğüm müşterilerimden de almaktayım. Daha önce bu konudaki görüşlerimi sizlerle Instagram'da sıkça paylaşmış olmama rağmen, bugün de bu soruyla ilgili fikirlerimi ve düşüncelerimi bu blog içeriğimde sizlerle paylaşmak istedim. Umarım bu soruyu kendi kendine soranlar ve cevabını merak edenler için yararlı bir kaynak olur...

Google Ads Nedir?

Google'ın reklam platformlarını kullanarak işletmenize reklam yapmanızı sağlayan, günümüzde en çok tercih edilen uygulama olarak adlandırabiliriz. En sık tercih edilen kampanya türü olan arama ağı haricinde, görüntülü ya da video reklamlarını da içerisinde barındırır. Google'da reklam vermek elbette ki ücretlidir ve verdiğiniz günlük bütçe, yaptığınız doğru kuruluma göre elde ettiğiniz reklam başarısı değişkenlik gösterir. Google Ads uzun yıllardır işletmelerin potansiyel müşterilerine ulaşmasında ve iş hacimlerini arttırmada oldukça etkili olmuştur. Ancak elbette ki sektörel olarak kazanç oranları değişmekle birlikte, reklamın başarılı olması da doğru kurulum ve disiplinli bir takip ile mümkündür.

SEO Nedir?

SEO - search engine optimizastion (arama motoru optimizasyonu) ise size ait anahtar kelimeler ya da terimlerinde üst sıralarda yer almanızı sağlayan bir çalışma türüdür. Tıklama başına ücret ödemediğiniz bu çalışma için ya bir danışmana belirli bir ücret ödersiniz ya da SEO çalışmalarını kendiniz sürdürebilirsiniz. Ancak unutmayın ki, SEO çok kapsamlı, emek, sabır ve disiplin gerektiren bir çalışma türüdür. SEO çalışması yaparken yada yaptırırken öncelikle sabırlı olmalı ve disiplinli bir şekilde süreci takip etmelisiniz.

Konuyla ilgili SEO Danışmanlığı Nedir? SEO Danışmanı Kimdir? başlıklı içeriğimden oldukça detaylı bilgi edinebilirsiniz.

Öncelikle belirtmeliyim ki Google ADS ile hızlı bir şekilde dönüşüm almaya başlayabilirsiniz. Bugün reklamları doğru bir şekilde kurup yarından itibaren istediğiniz dönüşümleri almaya başlayabilirsiniz. Yani Google Ads ile hızlı bir şekilde amacınıza ulaşmanız ve potansiyelinizi de her geçen gün arttırmanız mümkün. Ancak Google ADS ile aldığınız her tıklama başına bir ücret ödersiniz. SEO ise Google'da ilk sayfada çıkmanıza yönelik bir çalışmadır ve hemen sonuç alabileceğiniz bir çalışma türü değildir. Yani Google ADS ile hemen sonuçlar almaya başlayabileceğiniz gibi SEO çalışmasında ise biraz sabırlı olmanız gereklidir. Google Ads ile kısa zamanda, SEO ile uzun vadede başarı yakalayacağınızı unutmayın. Google ADS kullandığınızda bütçeniz ve hedeflemeleriniz doğrultusunda, Google kullanıcılarının da arama hacimlerine göre firmanıza yeni getiriler kazandıracak tıklamalar almanız mümkün ve buna bağlı olarak oldukça kısa vadelerde dönüşümler almanız da mümkün. SEO'da ise kendinize bir süreç belirlemeli, bu süreç içerisindeki iş planınızı yapmalı, iş planınıza sadık kalmalı, dönüşün hemen alınmaması durumunun olacağını bilerek, ümitsizliğe kapılmadan aynı disiplinle SEO çalışmalarınızı sürdürmelisiniz.

Google ADS ile hızlı sonuç almak, SEO ile uzun vadede sonuç almak arasındaki dengeyi anlamak bence bu sorudaki kritik değer...

Google ADS - SEO Gerçek Örnekler

Hem Google ADS danışmanlığını, hem de SEO yönetimini uzun bir süredir yaptığım başarılı giden bazı çalışmalardan elde edilen verileri sizlerle paylaşayım...

1- İşletme Sektörü: Turizm

Ocak 2022'de hem SEO hem de ADS için anlaşma yaptığımız bir işletme bugün organik aramalardan aylık olarak 300 dönüşüm elde edebiliyor; Google ADS kısmından ise 100... Yani bu sitenin SEO açısından elde ettiği değer ADS üzerinden elde ettiğinden 3 kat fazla. ADS için aylık olarak 10.000TL bütçe harcayan bu işletme bu istatistiklere göre 30.000TL'lik bir ADS harcamasını SEO tarafından yani organik aramalardan danışmanlık harici para harcamadan elde ediyor. Hem Ads hem SEO kısmında bu örnekteki rekabetin de oldukça yüksek olduğunu da belirtebilirim.

İşletme Nasıl Bir Strateji Kullandı?

İşletme Ocak ayında hızlı bir şekilde Google Ads çalışmalarına başlayarak kısa sürede dönüşümlerini arttırdı. Burada karar doğru idi, çünkü organik sonuçlarda işletme oldukça zayıf durumdaydı. Ancak Google Ads ile birlikte geleceği düşünerek SEO çalışmalarına da başlayan işletme Nisan - Mayıs aylarından itibaren organik aramalarda ilk sayfada yerini aldı. Bu sayede organik aramalardan da tıklama almaya başladı... Eylül 2022 tarihli sonuçlarında da organik aramalardan Ads kısmına göre 3 kat fazla dönüşüm aldığını görmekteyiz.

Burada işletme, kısa vadede hızlı dönüşler almayı hedeflerken, uzun vadeli bir yatırım yapmayı da ihmal etmediğinden hem Seo çalışması sürecindeki durağan geçecek zamanı Google Ads ile kapatmış oldu; hem de zaman içerisinde Google Ads bütçesi haricinde dönüşüm alabileceği bir çalışmaya da yatırım yaparak Google Ads bütçelerini optimize edebildi.

2- Kategori: Sağlık (Yerel)

İstanbul'un belirli bir bölgesinde sağlık hizmeti sunan bu örnekte de SEO ve Google Ads çalışmalarına birlikte başladık. Daha önce SEO çalışması yapılmış olan işletmenin organik sonuçları çok tatminkar olmasa da idare eder düzeydeydi. Çalışma başlangıcında doğru bir Google Ads reklamı kurulumu yaparak işletmenin hızlıca dönüşüm almasını sağladık. Bu arada da SEO konusunda var olan eksiklikleri üzerinde çalışmalar yaptık. İşletme organik aramalarda giderek yükseldi ve ziyaretçi sayısında da oldukça ciddi artışlar sağlandı. Şu an için Google Ads üzerinde çok düşük bir bütçe ile ilerlemekteyiz. Organik sonuçlardan gelen dönüşümlerin de tek başına işletme için yeterli olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Yani bu işletme şu anda hiç Google Ads reklamı kullanmasa bile, hededf cirolarına gelen organik dönüşümlerle de erişmiş durumda. Buna rağmen hem görünürlüğünün daha fazla olması, hem de reklam rutinini ve görünürlüğünü bozmamak adına sektörüne göre oldukça düşük bir bütçe ile sitesini desteklemeye devam ediyor.

3- Kategori: Eğitim

Tüm Türkiye'ye online eğitim ve sertifika programları sunan işletmenin Google Ads bütçesi oldukça yüksek. Google Ads çalışmalarına başladıktan 1 ay kadar sonra SEO çalışmalarına da başladığımız işletme, şu an günde 500 civarı organik ziyaret elde etmekte. 6 ayda elde ettiğimiz bu sonuç ile işletme organik satışlarla birlikte toplam hacmini de büyütmüş durumda. Google Ads bütçesini halen en yüksek düzeyde tutan bu işletme hacmini en yüksek seviyede tutmaya çalışmakta. Bu yüzden hem Google reklamlarını hem de SEO çalışmasını en üst düzeyde ilerletmeyi tercih etmekte.

Bu örnekte işletme Google Ads ve Seo çalışmaları ile birlikte ziyaretçi trafiğini arttırmak ve daha çok potansiyel müşterisine ulaşarak firmasında ciddi bir büyüme hedefliyor. Hal böyle olunca hem Google Ads üzerinde oldukça etkin bütçeler ve reklamlar kullanıyor. Hem reklamlar üzerinde gelen trafiği hem de organik sonuçlar üzerinde olan görünürlüğünü arttırarak daha çok müşteriye ulaşıyor ve bu sayede hacmini de büyütmüş oluyor.

Eğer bu işletmenin sınırlı bir bütçesi olsa idi, aynı yerel sağlık örneğinde olduğu gibi Ads bütçesinde kısarak kolaylıkla Seo'daki kendine yeterli hacimle devam edebilirdi. Ancak bu seviyeye gelmek için sabır ve disiplinle Seo çalışmasını takip ettiğini de söyleyebiliriz.

Google Ads Çalışmalarında Hangi Kampanya Türleri Kullanılmalı?

Bu konuyla ilgili pekçok detaylı bilgiyi kendi bloğumda ve Youtube kanalımda önceden paylaşmıştım. Ancak konuyla ilgili olması bakımından burada da kısa bir özet sizlere sunayım. Arama ağı ve son dönemde öne çıkan Maksimum Performans kampanya türünü illa ki her hesapta denemekteyim. Sektör uygunsa yeniden pazarlama reklamları ile de hesabı büyütmeye gayret ederim. Yeniden pazarlama reklamlarında kampanya türü olarak görüntülü seçeneğini tercih etmekteyim.

Tüm bu reklam türlerini hesaplar üzerinde doğru şekilde kurmakta, günlük olarak takip etmekte ve verileri analiz ederek ilerlemekte ve reklamın verimini arttırmayı hedeflemekteyim.

Google ADS Maksimum Performans Kampanyası ile ilgili içeriğimi de incelemek ister misiniz?

SEO Çalışmalarında Neler Yapıyorum?

SEO çalışmalarında öncelikli işim web sitesindeki teknik hataları düzeltmek ve site hızını - kullanıcı deneyimini iyileştirmek. Bunlardan sonrasında ise odaklandığım ana konu web sitesinin içeriği. Yani en kaliteli, benzersiz ve fayda sağlayan içerikleri üretmek için ciddi anlamda çalışma yapmaktayım. Ek olarak SEO analizi konusunda çeşitli profesyonel yazılımlardan yararlanmaktayım. Bu konuyla ilgili de kendi sitemde ve Youtube üzerinde detaylı içerikleri bulabilirsiniz.

Seo: Sitechecker - Kendi Sitemde 5 Aylık Seo İncelemesi ile ilgili içeriğimi de incelemek ister misiniz?

Google ADS ile SEO Birlikte İlerlemeli

Doğrudan sadece SEO çalışması ile işleme başlamak size biraz bunaltıcı gelebilir. Çünkü SEO çalışmalarından verim elde edebilmeniz için rekabete göre 3-9 ay arasında beklemeniz gereklidir, yani SEO için doğru çalışmayı yapıyorsanız sabır en önemli değerdir. SEO kısmına yatırım yapıp beklerken Google Ads ile istediğiniz dönüşümleri elde etmeniz bence en doğru fikir. Yani demem o ki, iki çalışmayı birlikte başlatın ve süreç ilerledikçe stratejinizi gözden geçirin. Size getirileri doğrultusunda Google Ads bütçenizde ciddi optimizasyonlar yapabilir; ya da işletmenizin geleceğe dönük büyüme adımlarında önemli atılımlar yapabilirsiniz.

Tekrar belirtmeliyim ki, benim fikrim ADS ve SEO'nun birlikte ilerlemesidir; ancak organik trafik elde ettikçe ADS kısmında bütçe kısmak doğru olabilir. Hem ADS hem SEO'ya yatırım yapan bir işletmenin organik tarafta yükselmeye başladıkça, ADS bütçesini kısarak ilerlemesini doğru bulmaktayım. Elbette bütçeler ve getiri - götürü oranlarına göre Google ADS için de mevcut bütçeleri kullanmak işletmenin tercihidir.

Her zaman söylerim ki, organik aramalarda 1.sayfada çıkmak her şeyden değerlidir. Sizinle bağlantılı arama terimlerinde 1. sayfada yer aldığınız zaman 7/24 görüntülenebilir ve tıklama alabilirsiniz. Bunun en güzel tarafı ise tıklama başına herhangi bir ücret ödememeniz ya da günlük bir bütçe ile kısıtlanmamanızdır. Google Ads ise size doğru reklamları kurduğunuzda aynı gün içerisinde dönüşümler getirebilir. Özellikle yeni işletmeler için kaynak yaratmak adına Google Ads ile serüvene başlamak doğru bir tercih olabilir. Bu yüzden Google ADS ve SEO için birlikte yatırım yapmanız bence hayati önem taşımakta. SEO'da başarılı olursanız Google ADS sizin için bir zorunluluk değil, alternatif olarak kalabilir ve istediğiniz gibi bütçe düşürebilirsiniz. Geleceğe yatırım yapmak istiyorsanız SEO'ya mutlaka bütçe ayırmanız gerektiğini düşünüyorum.

Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yazın
Yorumunuz
Eposta (Yayınlanmayacaktır)
İsim
Web Sitesi

Konuyla alakalı içerikler:

Desteğe mi ihtiyacınız Var?

Google Ads, SEO ve Eticaret konularında profesyonel hizmeti bizden alabilirsiniz.

Eğitime mi ihtiyacınız Var?

Mert Şener Hakkında?

Google Ads, SEO ve E-ticaret alanında 18 yıllık bir tecrübe ile yüzlerce firmaya hizmet vermiş, profesyonel bir geliştiricidir...